محصولاتی که نباید منتظر معرفی‌شان در رویداد ۲۱ شهریورماه اپل باشیم

اپل در تاریخ ۲۱ شهریورماه رویدادی به نام Wonderlust برگزار می‌کند که در آن از سری آیفون ۱۵، اپل واچ سری ۹ و احتمالاً نسل دوم اپل واچ اولترا رونمایی می‌شود. اما در این مراسم چه محصولاتی غایب خواهند بود؟

اپل برای ادامه سال جاری میلادی برنامه‌های بزرگی دارد و می‌خواهد از محصولات زیادی رونمایی کند. بااین‌حال، تمام آن‌ها در یک مراسم معرفی نخواهند شد و کاربران برای آشنایی با آن‌ها باید بیشتر منتظر بمانند. در این مطلب می‌خواهیم به سراغ محصولاتی برویم که احتمال معرفی آن‌ها در رویداد ۲۱ شهریورماه اپل بسیار ضعیف است.

مک‌های مجهز به تراشه M3

اپل درحال توسعه مک‌های جدید با نسل بعدی تراشه‌های اپل سیلیکون به نام M3 است. این چیپ با لیتوگرافی ۳ نانومتری شرکت TSMC ساخته می‌شود که نتیجه‌اش بهبود چشمگیر عملکرد و بهره‌وری انرژی در مقایسه با تراشه ۵ نانومتری M2 خواهد بود.

انتظار می‌رود اولین مک‌های مجهز به تراشه‌های M3 در اواخر سال جاری میلادی از راه برسند. طبق گزارش‌ها، اپل برای معرفی اولین مک‌بوک‌های مجهز به M3، مراسمی را در ماه اکتبر معرفی خواهد کرد و خبری از معرفی این محصولات در رویداد سپتامبر اپل نخواهد بود.

با توجه به اینکه اپل در ژانویه سال جاری میلادی از نسل جدید مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی رونمایی کرد و پس از آن شاهد معرفی مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی، مک پرو و مک استودیو جدید بودیم، معرفی نسل جدید مک‌ها در آینده‌ای دورتر منطقی به‌نظر می‌رسد. انتظار داریم امسال آی‌مک جدید، مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی جدید با تراشه M3 در ماه اکتبر معرفی شوند.

نسخه‌های قدرتمند تراشه M3 سال آینده میلادی همراه با نسل جدید مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی از راه می‌رسند. این محصولات اوایل ۲۰۲۴ با چیپ‌های M3 پرو و مکس معرفی خواهند شد. مک مینی هم احتمالاً سال آینده میلادی با چیپ M3 از راه می‌رسد.

آیپدهای جدید

انتظار می‌رود اپل از نسل جدید آیپد پرو با نمایشگرهای OLED و همچنین مجیک‌ کیبورد جدید رونمایی کند؛ بااین‌حال، تا سال آینده میلادی خبری از آن‌ها نخواهد بود و احتمالاً بهار یا اوایل تابستان آینده از راه می‌رسند.

اپل آخرین‌بار در سپتامبر ۲۰۲۱ از نسل جدید آیپد مینی رونمایی کرد. اوایل سال جاری میلادی تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ-چی کو»، از آغاز تولید انبوه نسل بعدی آیپد مینی در فصل اول ۲۰۲۴ خبر داد. در آن زمان گفته شد که آیپد مینی بعدی ۹ تا ۱۲ ماه دیگر از راه می‌رسد، بنابراین نباید منتظر معرفی آیپد مینی ۷ در رویداد هفته آینده باشیم.

آیپد مینی 6

به گفته «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، اپل آیپد ایر جدید با مشخصات فنی بهبودیافته را توسعه می‌دهد؛ بااین‌حال از سوی این منبع هیچ تاریخی برای معرفی آن اعلام نشده است. نسل کنونی آیپد ایر در مارس ۲۰۲۲ معرفی شد.

در بهترین حالت انتظار داریم اپل امسال از نسل یازدهم آیپد استاندارد رونمایی کند. نسل دهم این محصول در اکتبر ۲۰۲۲ عرضه شد. اپل از سال ۲۰۱۷ آیپد استاندارد را به‌صورت سالانه به‌روزرسانی می‌کند و نسخه جدید آن را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. بااین‌حال، انتظار داریم نسل یازدهم آیپد در همان اکتبر معرفی شود.

آیفون SE 4

طبق شایعات، آیفون SE 4 ویژگی‌های جذاب زیادی خواهد داشت و از طراحی مشابه آیفون ۱۴ بهره می‌برد. این گوشی هوشمند از طراحی تمام صفحه بهره می‌برد و به‌جای تاچ آیدی، این‌بار فیس آیدی خواهد داشت. این دستگاه همچنین به پورت USB-C، دوربین اصلی تکی و دکمه اکشن به‌جای دکمه میوت مجهز می‌شود. حتی این احتمال وجود دارد که آیفون SE 4 نمایشگر OLED داشته باشد.

با وجود تمام شایعات پیرامون این دستگاه، انتظار نداریم آیفون SE 4 حتی سال آینده میلادی معرفی شود چه برسد به رویداد هفته آینده اپل. طبق اکثر شایعات، نسل بعدی آیفون SE در زودترین زمان ممکن، سال ۲۰۲۵ از راه می‌رسد و احتمالاً یکی از اولین محصولات مجهز به مودم ۵G اپل باشد.

هوم‌پاد مینی ۲

تقریباً سه سال از معرفی هوم‌پاد مینی می‌گذرد. گرمن اولین‌بار در آگوست ۲۰۲۲ از توسعه نسل دوم این محصول خبر داد، اما پس از آن درباره توسعه چنین محصولی دچار تردید شد؛ چرا که هوم‌پاد جدید ویژگی جدیدی نسبت به هوم‌پاد مینی ندارد.

بااین‌وجود، در فوریه سال جاری میلادی مینگ-چی کو اعلام کرد که اپل در نیمه دوم ۲۰۲۴ نسل دوم هوم‌پاد مینی را روانه بازار می‌کند.

اگر می‌خواهید بدانید اپل از چه محصولاتی در رویداد سه‌شنبه هفته آینده رونمایی می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله دیجیاتو را بخوانید.

ما در دیجیاتو مانند همیشه رویداد اپل را به‌طور زنده پوشش خواهیم داد، بنابراین برای اطلاع از اتفاقات رویداد Wonderlust و اطلاع از اخبار آن، تنها کافیست سه‌شنبه شب دیجیاتو را دنبال کنید.

 

موارد مرتبط با این موضع:

درباره ی کامران جوادی